Hej båtägare!

Efter en härlig sommar, med mycket sol men även en del blåst, är det nu dags att ta upp båtarna ur vattnet. Vi har planerat följande tider för upptagning med hamnens kran och det vore tacksamt om så många som möjligt kunde ta upp dessa dagar.

Vecka 36

  • Lördag 6 september kl. 09:30–14:00

Vecka 37

  • Lördag 13 september kl. 09:30–14:00

Vecka 38

  • Lördag 20 september kl. 10:30–14:00 *
  • Söndag 21 september kl. 09:30–14:00 *

Vecka 42

  • Lördag–söndag 18–19 oktober (exakta tider meddelas senare beroende på intresse och väder).

Vi försöker självklart hjälpa er som inte kan dessa dagar i den mån det går. Kontakta någon av oss hamnkaptener vid behov:

Robert Paulsson, 070-5561248
Anders Bergkvist, 070-6593041


Inför upptagningen:

  • Se till att båten är tömd och länsad på vatten.
  • Kontrollera att släpets däck är pumpade.
  • Ta gärna med spännband om ni brukar använda det för att säkra båten på kärran.

* Observera att ÖSS har stor regatta den 20–21 september och kommer att sjösätta följebåtar.

Du hittar tiderna under "Hamnen" och "Boka din upptagning här"

Hösthälsningar
Robert och Anders