Information om upptagning av båtar
Hej båtägare!
Efter en härlig sommar, med mycket sol men även en del blåst, är det nu dags att ta upp båtarna ur vattnet.

Kajsa återvänder, förnyar och förgyller!
Under en varm sommarkväll i slutet av Maj spändes penslarna ut över betongväggarna i hamnen, när konstnären Kajsa Johansson åter gjorde entré och fyllde platsen med färg, form och lekfull energi. Med nya, strålande motiv blir hamnen en plats att strosa vid och inspireras av. Vi tackar ödmjukast för att vi nu får njuta av dessa glädjespridande motiv – och ser fram emot många kvällspromenader i konstens tecken!

Traditionell sommarfest i Gårda brygga – hamnfesten återvänder den 12 juli
Den 12 juli är det åter dags för sommarens stora höjdpunkt vid Gårda Brygga Hamn: den traditionsenliga hamnfesten. Efter drygt två decennier har festen blivit en självklar del av sommaren vid hamnen. Festligheterna drar igång runt 18.00, då grillarna tänds och gottar till sig inför kvällen. Besökare uppmanas att ta med egen mat att grilla – eller varför inte en räktallrik eller en fräsch sommarsallad? Ni bestämmer själva. Det finns bord och stolar på plats, men om man föredrar att slå sig ner på en egen picknickfilt eller brassestolså funkar det också. Det vi kan säga är att det brukar bli en mysig kväll i goda vänners lag, och det ryktas även om ett musikaliskt inslag under kvällen – om väder är på rätt sida. Hamnfesten vid Gårda brygga är öppen för alla och bjuder på en avkopplande kväll vid vattnet – med doften av sommar i luften och kanske lite musik att dansa loss till.. Vill du vara med och hjälpa till så tar vi tacksamt emot hjälp kl 11.00 samma dag. En liten del av hamnens park
Arbetsdagen i hamnen 2025 – En gemensam insats för en välskött hamn
Lördagen den 3 maj 2025 samlades medlemmar från hamnen för den årliga arbetsdagen, en tradition som bidrar till att hålla hamnområdet i gott skick inför sommarsäsongen. Trots något varierande väderförhållanden var uppslutningen god, med både båtägare och andrahandshyresgäster som deltog i arbetet. Dagen inleddes med en extrastämma där medlemmarna röstade igenom en förändring i föreningens rutiner: framöver kommer endast två styrelsemedlemmars namnteckningar krävas på officiella dokument, vilket förväntas förenkla administrativa processer. Innan arbetsuppgifterna fördelades passade styrelsen på att uttrycka sin uppskattning för Nisse, den tidigare hamnkaptenen, som under många år varit en pålitlig och hjälpsam resurs för hamnen. Nisse har alltid funnits ett samtal bort och har ställt upp i vått och torrt för att hjälpa till med sjösättning, upptagning och allt annat som hör hamnkaptenstiteln till. Som ett tecken på uppskattning fick han ett självporträtt målat som karikatyr, konstnären

